Cvičení doma II: Strava a výživa

strava-na-cviceniV předchozím díle seriálu Cvičení doma, jsem se věnoval základním principů v případě, že cvičíte doma. Dnes se podíváme na to, jak jíst a co jíst.

Pokud posilujete doma, je důležité věnovat se stravě víc než samotným cvikům (to neznamená, že je máte podceňovat). Bez dobré a kvalitní výživy vám totiž svaly nebudou růst naplno.

Hlídat si jídelníček je potřeba nejenom když cvičíme, ale i v ostatních dnech. Měli bychom se držet alespoň těchto pravidel:

  • jíst alespoň 5x denně
  • snídat
  • denně přijmout 1,5 – 2 g bílkovin na kilogram vaší váhy
  • mít vyrovnaný a stabilní příjem bílkovin (20%), sacharidů (50%) a tuků (30%)

Při tvorbě jídelníčku je podstatné sledovat příjem látek a ne jen se bezhlavě cpát vším, co máte po ruce a na co máte chuť.

Před posilováním by měla být strava s vyšším obsahem tuků a sacharidů, které dodají tělu více energie. Jezte nejpozději půl hodiny před cvičením. Při cvičení totiž trávení nefunguje tak efektivně a navíc se často můžete cítit příliš najezení a bude se vám obtížněji cvičit.

Po cvičení by se měla tělu dodat rychlá energie, např. ve formě jablka. To byste měli sníst asi do 20 minut od skončení cvičení. Jestli dáváte přednost doplňkům stravy, můžete použít sachariďák (gainer). Jako hlavní jídlo po cvičení by mělo být něco s převahou bílkovin. Může to být například rýže s kuřecím masem, tvrdý tvaroh a piškoty, luštěniny, vajíčka…

Pár tipů na recepty:

  • Sojové plátky se žampiony
  • Fazolový guláš se sojovým masem
  • Čočka na kyselo

Na růst svalů a přibírání je potřeba jíst dost, není vhodné, abyste měli příliš často pocit hladu. Snažte se jíst pravidelně, klidně v menších dávkách. Pokud vám povinnosti nedovolují jíst velké porce, nahraďte to například musli nebo energetickými tyčinkami.

NEPŘEHLÉDNĚTE  Poprvé v posilovně

Pokud má totiž tělo nedostatek energie, začne si ji brát ze svalů, protože se snadno rozloží. Tuky jsou na řadě až poslední, proto je hubnutí hladovkami tak neefektivní.

One comment on “Cvičení doma II: Strava a výživa

  1. Pokud vám záleží na vzhledu a chcete se holkám líbit nestačí jen posilování a cvičení. Zároveň musíte dbát také na to, co jíte a svůj jídelníček si sestavit jen z kvalitních a zdravých potravin. Všechno se to na vás projeví, hlavně v létě v plavkách pak mají holky na co koukat :-)). Taky mi chvíli trvalo než jsem opustil svoje hambáče, ale ty závistivé pohledy v posilovně mi prostě dělají dobře. Nesmíte hladovět, to potom vypadáte jako kostlivci, musíte jíst a hlavně vědět CO jíst.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>