Můžu přibrat jako ektomorf vegetarián?

posilovani-vegetarian-ektomorfV minulosti jsem na tento blog psal trochu o cvičení a posilce a protože se k tomu po letech vracím, napadlo mě, že bych mohl reportovat moje postupy a ukazovat, co je možné udělat, když je člověk hubený, nejí maso a skoro ani mléčný výrobky a ještě je ektomorf.

Ještě před rokem jsem měl občas doby, kdy jsem (po víkendu) vážil třeba jen 58 kg (moje výška je cca 178 cm). Hodně lidí mi už začalo říkat, že jsem hubenej a tak jsem občas zkoušel kalisteniku.

Jak to tak bývá, nedokázal jsem se k tomu ale nějak dlouhodobě dokopat, takže teď spíš cvičím tak jednou týdně a jen tak lehce.

V poslední době jsem ale začal sledovat Filipa Grznára (náhodou se mi to ukázalo na Youtube) a i když ho názorově vůbec neumím, dobře se to poslouchá a aspoň na cvičení myslím a nakopne mě to.

Sledováním jeho videí jsem zase chytil motivaci a když jsem zjistil, že do místní posilky nechodí zas tolik, kolik jsem čekal, rozhodl jsem se, že tam po letech zas vyrazím.

Chtěl bych se teď snažit zaměřit se na cviky s činkami, stroje jezdit minimálně. Nejdřív asi začnu posilovat nohy, protože ty jsou nejslabší, potom bych rád zpevnil střed těla a pak zbytek.

Teď se mi naštěstí podařilo něco přibrat, takže jsem šel do posilky s váhou cca 62 kg, výška je naštěstí pořád stejná, 178 cm. Kromě posilky chodím jen na hodinu týdně na fotbal, takže aerobních aktivit není moc a nemusel bych tolik spalovat.

Po letech v posilce

První trénink byl přesným opakem toho, jak to mělo vypadat. V posilce nás bylo trochu víc, než jsem čekal a nebyl tak prostor na cviky s činkami, jak jsem měl v plánu.

NEPŘEHLÉDNĚTE  Kloubní výživa při cvičení

Dal jsem si tedy na strojy přítahy na záda (vertikálně i horizontálně), pak jsem přešel na bench, kde jsem dal snad jen 3 série, potom pár sérií na peck-decku (motýlek) a protože už tam toho místa fakt moc nebylo, přešel jsem radši na ty nohy.

Na leg-pressu mě to potěšilo, nečekal jsem, že dám pár sérií se 120 kg. Myslím, že leg-press bude stroj, kde se mi bude dařit navyšovat váhy co nejrychleji. Pak jsem si dal ještě pár sérií na lýtka a asi 4 série dřepů (ale na stroji).

Záda a prsa jsem na prvním tréninku určitě nedal tak naplno, jak jsem mohl. Na nohy jsem si možná mohl naložit taky víc, ale nebyl jsem moc rozcvičený (další dnešní velká chyba) a tak jsem to radši nepřetěžoval a jen nechám tělo zvyknout si na posilování.

Postupným tréninkem bych chtěl docílit hlavně navýšení váhy. Chtěl bych se dostat na takových 75 -80 kg, to je takový konečný cíl. Aktuální menší cíl je 70 kg, což je váha, kterou jsem měl „v nejlepších dobách“. Tehdy jsem ale ještě jedl maso, vajíčka a mléčné výrobky bez omezení.

Aktuálně jsem částečný vegetarián, maso nejím skoro vůbec, jen výjimečně a omezuju teď i výrobky z mlíka a vejce. Tím si samozřejmě osekávám zdroje bílkovin, takže je potom o to těžší přibrat, ale právě to je pro mě výzva.

Nedávám si žádnou závaznou challenge, ale když už napíšu tenhle článek, tak to takový menší závazek je. Pokud se to podaří, bude to další důkaz toho, že i vegetarián (a navíc ektomorf) může přibrat, když to vezme za správný konec 🙂

NEPŘEHLÉDNĚTE  Cviky na biceps

Kdyby měl s podobným tréninkem někdo zkušenosti, budu rád, když napíšete vaše potřehy do komentářů.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>