Příklad levné dovolené v Bergamu

levna-dovolena-bergamoStejně jako loni a předloni jsem se i letos rozhodl, že zkusím najít nějaké levné letenky do Bergama a vyrazím tam na pár dnů. Domluvili jsme se s bývalým spolužákem (já už nestuduji) a někdy na jaře jsme koupili zpáteční letenky asi za 1 200 Kč.

Cestu jsme moc neplánovali, protože si ještě okolí Bergama pamatuju z minula a tak jsme se rozhodli, že navštívíme jezero Iseo, kde jsme byli s partou loni.

Den první

Do Bergama jsme dorazili někdy kolem třetí odpoledne a tak jsme měli čas si prohlédnout „staré město„, které je nad moderním centrem Bergama. Mě to moc neoslovilo, jednak protože jsem tam už byl a také proto, že tam vlastně nic moc zajímavého není. Vyrazili jsme tak k Iseu.

Cesta se nám ale zkomplikovala, protože vlak z Brescie (přestupní stanice) na druhou kolej vůbec nepřijel. Čekali jsme tak na další, ale ani ten nepřijížděl.

Už jsme byli na nádraží dlouho a nudil jsem se, tak jsem si chtěl jít zapálit na konec nádraží. Nečekal jsem ale, že tam objevím další boční kolej, která byla určena jen pro lokálky a právě odsud nám vlaky jezdili. Bůh žehnej cigaretám!

Díky nim jsem si taky nakonec chvilku pokecal s nějakou mladou černoškou, abych se ujistil, jestli jedeme správně.

Do Isea jsme ale dorazili až pozdě večer a tak jsme si vybrali ubytování v kruhovém objezdu. Nebyl to klasický malý český kruháč, ale prostor cca 25×10 metrů kde rostli stromy a keře, kde jsme se mohli ukrýt.

Bylo by to docela fajn až na útoky komárů, které přestali až k ránu. Znova už tam spát rozhodně nechci. Ještě před spaním jsme si skočili do centra na pivo, ukázat se Italkám. Žádná nás nesbalila ani neoslovila. Italky fakt nechápu.

NEPŘEHLÉDNĚTE  Trip v Itálii 2012

Den druhý

Ostrov MonteIsola

Plán na druhý den byl ostrov MonteIsola, který leží uprostřed jezera Iseo. Byl to spolužákův dobrý nápad a mě osobně se tam líbilo víc, než ve městečku Iseo (Iseo je název obce i jezera).

Tam jsme si sehnali ubytování, ne zrovna nejlevnější (nakonec vyšlo pro jednoho na 42 euro/noc v hotelu La Foresta).
Na ostrově jsme si vypůjčili typická italská kola do města, která jsem si docela oblíbil. Jsou rychlá, pohodlná a ty naše měli i možnost řazení.

Na nich jsme tak projeli celý ostrov a zastavili se v jedné zapadlé hospůdce, kde jsme si pokecali s italským dědou. Podle mě jsou Italové víc přátelštější a pozitivnější než Češi, ale možná to tak jen chci vidět.

Po cyklovýletu jsme si dali ještě výstup na vrchol ostrova, odkud byl super výhled na všechny strany a celé jezero pod námi.

Pokud tam budete, rozhodně doporučuji. Je to asi hodinka cesty od pobřeží a dá se tam dojít i bez map.

Den třetí

Pobřeží Lago di Garda

Třetí den jsme změnili plány a místo výstupu na okolní hory jsme se rozhodli přejet k dalšímu jezeru a to k Lago di Garda, kde jsem byl první rok. Už cestou tam jsme potkali plno krásných Italek, které si nás ale opět nevšímaly.

Jezero asi využívají lidé z Desenzana (město na pobřeží) a okolí k odpolednímu relaxu a my jsme to neudělali jinak. Většinu odpoledne jsme tak strávili na pláži, kde jsem začal psát tyhle zápisky.

Protože jsem měl tip na trochu levnější ubytování v kempu Villaggio Turistico, zkusili jsme štěstí tam. Podařilo se nám získat pokoj za 25 euro/noc na jednoho. Při návštěvě pokoje jsme byli překvapení, že jsme za takovou cenu získali několik pokojů, dvě ložnice i balkon.

Překvapení se ale změnilo na trapnou situace, když jsme zjistili, že jsem si spletl pokoj a vlezl do luxusnějšího a hlavně zarezervovaného apartmánu. Klíč totiž odemykal jak pokoj 40 (ten luxusní) tak 40 bis (jedna postel, koupelna, nefunkční TV). Naštěstí z toho žádný větší problém nebyl.

Kemp nabízel půjčení kol, čehož jsme zase využili a udělali si tak odpolední výlet do nedalekého výběžku Sirmione. Já jsem ani netušil, že tam něco takového je. O to větší pak bylo moje překvapení, když jsme tam dorazili.

NEPŘEHLÉDNĚTE  Trip v Itálii 2012

Výlet do Sirmione

Sirmione je nevelký výběžek do jezera, který je zakončený šperkem – středověkou čtvrtí.

Ta je výhradně pro turisty, ale stojí za to. Úzké středověké uličky, vůně jídel z všemožných restaurací, cukrářství nebo zmrlinářství navodili takovou atmosféru, jakou jsem už dlouho nezažil.

I my jsme tak podlehli a dali si večeři v jedné z restaurací. Má pizza byla docela „jednoduchá“, ale to jak chutnala asi dlouho nezapomenu. S lehkým italským vínem (nejsem odborník) jsem si pak připadal skoro jako v ráji.

Ze Sirmione do Desenzana jsme se vraceli až v noci a tak jsme byli dost překvapení, když jsme tam dorazili. Město se úplně proměnilo, ulice byli plné lidí a každých 200 metrů jste mohli narazit na nějakou živou hudbu. I když jsme s lahvovým pivem v ruce nevypadali zrovna sexi, já jsem si to tam fakt užíval. U nás jsem nikdy nic takového nezažil.

Ulice, které byli během dne poloprázdné byli večer plné lidí, kteří se jen tak procházeli, večeřeli nebo si přišli poslechnout hudebníky, kteří opravdu stáli za to. Do ubytovny jsme tak dorazili až pozdě večer, kolem půlnoci.

Den čtvrtý

Na čtvrtek jsme si naplánovali návštěvu Milána, od které jsem si toho moc nesliboval, ale zajímalo mě, jak to tam vypadá. Sehnali jsme přímý spoj od jezera a po obědě už jsme tak byli v centru Milána. Já města zrovna v oblibě moc nemusím, protože víc lidí znamená snad vždy víc konzumu.

Ukázalo se to hned v metru, kdy nám „jen tak“ radili okolní Italové, jak si koupit jízdenku do metra. Tušil jsem, že v tom bude nějaký háček, naštěstí šlo jen o „žebráky“, kteří se po úspěšném zakoupení lístku zeptali, jestli bychom pro ně neměli nějaká eura.

Centrum Milána je sice docela hezké, ale zde už prodejci turistických cetek trochu přitvrdili. Narazil jsem na nějakého prodejce náramků a chtěl jsem se ho zeptat, jestli nemá rasta náramek na krk.

Než jsme se nějak domluvili, přivázal mi na ruku jeho náramek (barevná šňůrka) a já jsem mu tak neochotně musel zaplatit 3 eura. Teď už bych nezaplatil.

Stejný prodejce potkal i spolužáka a tak jsme oba trochu naštvaní brzo návštěvu Milána vzdali, protože jsme neměli tipy na žádné zajímavosti a vrátili se zpět do Bergama, protože další den jsme odlétali zpět do ČR. Jako ubytování jsme zvolili „hotel Four Seasons“ a to zrovna v sezóně Summer :)

Den pátý

Na louce u letiště jsme se dobře prospali a někdy před oběděm jsme vyrazili znovu do starého města na nákup věcí pro rodinu.

Spolužákův nápad koupit místo klišé věcí sýry a maso se mi zdál super – doma se nakonec ukázalo, že sýr nemá teplo rád a možná to zas tak super nápad nebyl.

Měli jsme ještě pár hodin před odletem, tak jsme se rozhodli pro poslední návštěvu italské restaurace. Já už jsem byl bez peněz a tak jsem nejedl. Při obědvání spolužáka jsem se nudil a tak jsem si začal prohlížet mobil.

Podíval jsem se na mobil a zjistil, že čas nějak nesedí. Většinu času jsem se orientovali podle spolužákových hodinek, které se ale asi v den odletu o hodinu opozdili.

Místo hodiny a půl na odlet jsme tak měli jen půl hodiny k letišti, s tím, že jsme museli ještě zaplatit v restauraci, dojít na zastávku autobusu, tam chytit správnou linku a nechat se dovézt na letiště.

V okamžiku zjištění už to začínalo být krizové a měli jsme v rezervě jen několik minut. V té chvilce jsme oba začali věřit v Boha a modlili se, ať to vyjde.

I když jsme jeli busem načerno, tak jsme nakonec dorazili na letiště včas, asi 3 minuty před plánovaným zavřením brány na letišti. Nakonec to bylo ale jedno, protože se asi 15 minut čekalo na několik dalších lidí. Těžko tedy soudit, jak to teda s tím Bohem je.

Kolik to stálo?

Tentokrát už jsme to nepojali jako lowcost výlet, ale spíš něco jako dovolenou s tím, že nebudeme zbytečně utrácet. Mě tak dovolená vyšla asi na 10 000 Kč i s letenkou, spolužáka asi o 1000 Kč méně.