Správná technika je základ

spravna-technika-pri-cviceniKaždý kdo posiluje na to po čase přijde. Někdo dřív, někdo později. Ale pokud chcete cvičit opravdu efektivně, je důležité mít správnou techniku a cvičení nešidit (cheating). Jde vlastně o to, provádět cviky přesně tak, aby zabírali jen určité svaly, ne žádné jiné. Aby jste si nepomáhali nákláněním nebo různým kroucením. Tak se opravdu cvičit nedá.

Správná technika je důležitá. Říkáte si asi, proč o tom píšu, vždyť je to samozřejmost. Proč by někdo dělal cviky špatně a ještě k tomu o tom věděl. Docela by jste se divili, ale skoro každý začátečník to dělá a i někteří déle cvičící si navyknou na špatné cvičení a zůstane jim to. Jak je to možné?

Za všechno může chlapská ješitnost. Přijdete do posilovny a chcete přeci cvičit, trochu na sobě zapracovat. Nebudete si tam dávat nějaké maličké závaží nebo činky, které vypadají moc lehce. Vezmete si něco pořádného aby z vás byl Rambo.

A to je právě chyba. Lidé, kteří často cvičit technicky správně neumí a jdou jednou za čas do posilovny si myslí, jak nejsou silní, naloží si větší závaží a pak cvičení šidí. Při bicepsech se houpou jak na houpačce, tricepsové cviky cvičí hlavně za svaly ramen a tak dál.

Ale takovým cvičením vám svaly nenarostou. Tedy ano, ale bude to trvat dlouho a je to prostě na nic.

Nedávno jsem slyšel o „pyramidě“, která figuruje v posilování. Jde o to, že ze začátku jezdíte malé váhy /=malá výška pyramidy/ a hodně opakování /to že to znamená, že je pyramida dole široká snad chápete/. Vaše svaly povyrostou a zvyknou si, takže vystoupíte o stupínek výše. Přidáte váhy, ale zmenšíte počet opakování. A pak zas. Až se vypracujete na vrchol, kdy jede docela extrémní váhy, ale jen minimální počet opakování, třeba 4-6.  Je to proto, protože posilování funguje na principu toho, že si svaly dostanou „šok“. Tím že posilujete je přizpůsobujete těžším váhám. Pak si ale zvyknou a musíte přidat závaží. A pak zas. Takže proto jsou navrcholu ty extrémní váhy. Je to období, kdy už máte trochu problém s tím, aby vám svaly rostli tak jednodušše. Takže to musíte hrotit.

NEPŘEHLÉDNĚTE  Cvičení doma II: Strava a výživa

Jak tedy vyřešit ten začátečnický problém se špatnou technikou? Jedna věc je se naučit opravdu správnou techniku cviků, něco budu popisovat zde v kategorii posilování. Druhá věc, je prostě smířit se s tím, že na některé váhy ještě nemáte. Nemusíte se za to stydět, nikdo nebyl nabušený hned. Jde jen o čas, který tomu dáte. Takže se nestyďte a klidně si naložte malé váhy, ale dbejte na to, aby jste cvičili správně. Sami pak uvidíte a hlavně pocítíte, že jste cvičili ty správné svaly.

0 comments on “Správná technika je základ

  1. Pingback: Posilování pro ajťáky - SeoPizza.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>